Sotsiaalmeedia on nagu rahvarohke turg. Kõik pakuvad midagi, aga ainult need, kellel on huvitav sisu, saavad endale ostjad ehk jälgijad. Hea sisu ei sünni juhuslikult – see on läbimõeldud, loov ja sihipärane.
Mis on sisuloomes kõige olulisem?
Selge eesmärk – kas tahad harida, meelt lahutada, müüa või kogukonda kasvatada? Kui tead eesmärki, tead ka, mida ja kuidas postitada.
Järjepidevus – platvormide algoritmid eelistavad neid, kes postitavad regulaarselt. Fakt: Instagramis tõuseb nähtavus kuni 30%, kui postitad vähemalt 3 korda nädalas.
Autentsus – inimesed tunnetavad väga kiiresti, kas sisu on aus või kunstlik. Näiteks TikTokis levivad enim just lihtsad ja isiklikud lood, mitte professionaalselt ülevõimendatud reklaamid.
Milline sisu töötab kõige paremini?

Videod – keskmiselt hoiab video tähelepanu kolm korda kauem kui foto. Reelsid ja TikTok-klipid on lühikesed, kergesti seeditavad ja jagatavad.
Infograafikud ja karussellid – sobivad hästi, kui tahad jagada teadmisi lihtsas ja visuaalses vormis.
Küljepealt vaated – tööprotsessi näitamine, “behind the scenes”, loob usaldust ja seob inimesi brändiga.
Väikesed nipid, mis toovad su sisule hoogu juurde
- Esimene lause otsustab, kas postitust loetakse. Tee see terav, küsimusena või väikese üllatusena.
- Kasuta lugude jutustamist – faktid jäävad paremini meelde, kui need on seotud looga.
- Lisa kutse tegutsemiseks: kommenteeri, jaga arvamust või vajuta „jaga“.
Fun faktid sotsiaalmeediast
- Instagrami esimene postitus oli 2010. aastal koerast pilt.
- 70% inimestest eelistab vaadata videot, mitte lugeda teksti
- Facebooki algoritm eelistab postitusi, mis saavad esimese 15 minuti jooksul kaasatust (like, kommentaar, jagamine).
Sisuloomes on kõige tähtsam mõista, kelle jaoks sa lood. Kui sisu on huvitav, järjepidev ja ehtne, siis kasvab kaasatus ja nähtavus ise. Sotsiaalmeedia on maraton, mitte sprint – aga õigete tööriistade ja lugudega jõuad kaugele.